خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/05 - 15:25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : استان ها
پورابراهیمی:

اجرای طرح فیبرنوری در کرمان تا یکماه آینده به اتمام می رسد

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: اجرای فیبر نوری در حوزه ارتباطات تحول ایجاد می کند و این طرح تا یک ماه آینده در شهر کرمان به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم چترود اظهار کرد: اجرای فیبر نوری در حوزه ارتباطات تحول ایجاد می کند و این طرح تا یک ماه آینده در شهر کرمان به اتمام می رسد.



وی افزود: توافق ما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است تا پایان امسال کل شهرستان و احتمالا استان کرمان به فیبر نوری مجهز شود.



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای ادامه داد: در اجرای این طرح پنج هزار کیلومتر فیبر نوری در استان کرمان عملیاتی خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس گفت: امیدواریم ۲۲ بهمن ماه بتوانیم جشن پایان فعالیت های حوزه فیبر نوری را در کرمان عملیاتی کنیم و در استان هم شاهد اجرایی و عملیاتی شدن تعهدات وزارت ارتباطات باشیم.



پورابراهیمی بیان کرد: در عصر ارتباطات ما نیازمند این هستیم تمام مناطق کشور را به زیرساخت ها تجهیز کنیم.



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سفر به منطقه چترود در جمع مردم روستای تیکدر نیز گفت: تا پایان امسال تمام متقاضیان واجد شرایط دریافت زمین در روستاها و مناطق شهری از زمین برخوردار می شوند.



وی افزود: خوشبختانه بنیاد مسکن نیز در راستای واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط بسیار محکم پای کار آمده است.



رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲۰۰ قطعه زمین هم اکنون در سرآسیاب ۶ آماده واگذاری به متقاضیان است و افراد واجد شرایط نیز در این منطقه پرونده ها را ارائه کرده اند.



وی ابراز امیدواری کرد و گفت: در تمام روستاهای بخش چترود تا ۲۲ بهمن و در کل شهرستان کرمان تمام روستاها که زمین برای واگذاری دارند، به افراد واجد شرایط و به جوانانی که در روستاها بمانند و روستا را آباد کنند، واگذاری زمین آغاز می شود.



نماینده مردم کرمان در مجلس تصریح کرد: این طرح در روستاهایی که زمین مناسب و آماده ندارند نیز با الحاق امکان پذیر است.



پورابراهیمی تاکید کرد، درخواست ما این است ۲۲ بهمن سال جاری مراسم واگذاری زمین ها به جوانان واجد شرایط در روستاها عملیاتی و اجرایی شود.



نماینده مردمی کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین صبح امروز ضمن بازدید از روستاهای چترود و بخش مرکزی ۶ زمین چمن را افتتاح کرد.



در این سفر، زمین چمن مناطق سرآسیاب ۶، چترود، هوتک، چشمه گز، کوه باداموییه و تیکدر با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که از درخواست های جوانان و نوجوانان ورزشکار این منطقه بود، افتتاح شد.



هزینه ساخت این زمین ها از محل کمک های خیرین تامین و چمن مصنوعی آن توسط دکتر پورابراهیمی اهدا شده است.



همچنین با حضور پورابراهیمی در روستایی تیکدر از توابع بخش چترود به طور همزمان سه سایت ایرانسل در روستاهای تیکدر، رحیم آباد و حجت آباد با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان و همچنین ارتقای اینترت روستای بی بی حیات به ۴g با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.



پورابراهیمی سه ماه قبل در سئوال از وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس در خصوص مشکلات حوزه ارتباطات در استان کرمان به وی در راستای برطرف کردن مشکلات این حوزه در استان کرمان مهلت سه ماهه داده بود که بعد از گذشت این مدت، حدود ۶۰ سایت ایرانسل در استان کرمان به بهره برداری رسیده که این تعداد قبل از این مدت، حدود ۶ سایت بوده است.



هزینه راه اندازی هر سایت هفت میلیارد تومان است که در بخش چترود ۲۴ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372109
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار